محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه همراه مدرسه

آموزش ریاضیات،محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه

محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه همراه مدرسه

آموزش ریاضیات،محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه

محاسبات ذهنی ریاضیات با چرتکه همراه مدرسه

جهت ارسال نظرات و پیشنهادات به شماره 50004383 پیام بفرستین.

عنوان مقاله: افزایش عملکرد مغز با کمک دست چپ

پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲ ب.ظ

مغز انسان با یک برش طولی به دو نیمکره راست و چپ تقسیم شده است. در گذشته های دور، دانشمندان تصور می کردند، عملکرد این دو نیمکره شبیه به هم است. اما در حقیقت هر نیمکره وظیفه ی خاصی را بر عهده دارد. بطورکلی نیمکره چپ مغز، سمت راست بدن را کنترل می کند و نیمکره ی راست مغز مسئولیت هدایت سمت چپ بدن را دارد.

خصوصیات فردی هر یک از انسان ها به عملکرد دو نیمکره ی راست و چپ بستگی دارد. به عبارتی شکوفا شدن استعدادها و توانایی های هر شخصی بسته به میزان فعال بودن نیمکره های مغز وی است. پژوهش ها نشان می دهند در یک انسان زنده هر دو نیمکره در حال فعالیت و انجام وظیفه هستند، اما بار اصلی همیشه روی یک نیمکره می باشد. فرض کنید شخصی که ۹۰ درصد از نیکمره راست و ۱۰ درصد از نیمکره چپ مغز استفاده می کند. انسان هایی که بیشتر از نیمکره ی چپ استفاده می کنند، معمولاً اهل ریاضیات و فلسفه و افرادی منطقی می باشند. همچنین انسان هایی که نیمکره ی راست آنها فعال تر است توانایی خلاقیت و کشف کردن را دارند، افرادی احساسی و هنرمند هستند.

جالب است بدانید، اکثر نوابغ بزرگ دنیا از هر دو نیمکره مغز خود بهره می بردند. مغز آلبرت اینشتین پس از فوت، از سر او خارج شد تا مطالعاتی روی آن انجام و تفاوت های مغز وی با مغز سایر افراد را بسنجند. یکی از نکات جالب مغز اینشتین بزرگتر بودن کورپوس کالوزوم (جسم پینه ای) است. جسم پینه ای بزرگترین سرخرگ عصبی است که دو نیمکره مغز را به هم وصل می کند و مهم ترین راهی است که اطلاعات بین دو نیمکره مغز مبادله می شود.

از تفاوت های مهم بین افراد نابغه و عادی در استفاده از مغز است. افراد نابغه از تمام قابلیت مغز بهره ی کامل می برند. بنابراین ما نیز برای افزایش توانایی و شکوفایی استعدادهایمان باید دو نیمکره ی مغزمان را فعال کنیم. اما چگونه؟

بطور طبیعی بیشتر انسان ها (۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت جهان) راست دست هستند. به این معنا که برای انجام کارهای روزمره بیشتر از دست راست خود استفاده می کنند. سایر افراد عمدتاً چپ دست و درصد بسیار کمی نیز توانایی استفاده از دو دست را دارند. مجدداً جالب است که چهره های بزرگی مانند اینشتین، میکل آنژ، داوینچی، فلمینگ و فرانکلین توانایی استفاده از هر دو دست، بخصوص در نوشتن را داشته اند.

یکی از راه های فعال سازی مغز، توانایی استفاده کامل از دو دست است. با توجه به آمار ۷۰ تا ۹۰ درصدی راست دست ها، روش هایی برای فعال کردن دست چپ را توضیح می دهیم. اگر شما چپ دست هستید این آموزش ها را برای دست راست خود انجام دهید. شما می توانید نابغه ی زمان خود باشید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۱۲/۲۳
  • ۵۱۲ نمایش
  • نوین پرداز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی